Monday, August 2, 2010

NEDA DARZI ( MAGASI BE DORE SHIRINIYE GANDIDEYEH HONAR )



به عنوانه کسی‌ که حرفی‌ در هنر نقاشی برای گفتن دارم، وظیفه خودم میدونم که نکاتی‌ را برای دوستان ایرانی‌ ، هنرجو و غیره باز کنم.
باور من هست که خطرناکتر از یک آخونده جاهله آدمکش، یک پادو و یک مبتذله هنریست که با به کثافت کشاندنه هنره یک ملت، جامعه‌ایی را به تباهی می‌کشد و با تجلی کردن و غلطیدن در شهوت هنر که به قیمت لکه دار کردن آن صورت می‌گیرد شوناته ملتی‌ را به بازی گرفته و به این قیمت گزاف خود را ارضا می‌کند.

خانم درزی،

به عنوان کسی‌ که زیر اسم خود عبارات آرتیست را در نهایت وقاحت نوشته؟ من فقط از شما یک سوال منطقی‌ و استدلالی دارم؛

۱، چه چیزی در این ختختیها و عکسها و مثلا مجسمه هایی که شما آنها را به عنوان اثر هنری در اینجا به نمایش گذاشتید نشان دهندهٔ این است که در اینجا هنری به خرج داده شده که به خاطرش شما را یک هنرمند خطاب کنیم؟ بدون شک لطف می‌کنید و به من نخواهید فرمود که " این نحوه کاره من است" که در این صورت اینطور وانمود کردید که هنر، زیبایی‌ و هارمونی قواعد و فرمول حتا ریاضی‌ ندارد که باز در آان صورت نه تنها شوناته ملتی‌ را به مسخره و ابتذال کشیدید ولی‌ آدم صداقت را به خود نیز تجلی کردید و لذا به خاطره غلطیدن در شهوت هنریه خود، به قیمت به لجن کشیدنه عواطف یک ملت خود را ارزا کردید. البته بلانسبت! میگویند اگر ملتی‌ را بخواهی از بین ببری، هنره آان ملت را به لجن بکش. خوب،.


۲، اگر در این ابتذالی که به اسم هنر به خرده ما داده اید قاعده‌ای و یاا اصولی وجود ندارد پس با چه شرفی به خود این اجازرو داده اید که زیر اسم خودتان "آرتیست" بنویسید و مشتی نادان و جاهله هنری را به دنبال خود بکشید؟؟

۳، اگر برایه هیچ کدام از این سوالات جوابی درستی‌ ندارید، بهتر نبود که برای به نمایش گذاشتن ابروهای هشتیه خود "۸" و آن قیافهٔ "مکش مرگه من" بزک کرده از زیر اون لچک مدرنتان که چنان مدرن روی کللتون انداختید، دیوار دیگری را به غیر از ایوار هنر پیدا میکردید و از آن بالا میرفتید؟

آخه چی‌ شما هنرمند است خانم؟


No comments: