Wednesday, February 11, 2009

therapeutic art



Art therapy through the eyes of an art master and not those of the psychotherapist is quit different in a sense. While a therapist is interested in the outcome of the subject of the painting an art instructor focuses on the process of it. The therapy of art thus begins the instant that the student finds her or himself in front of the existing colors on the palette but this is not by any definition the debt of the student's journey. Therapy in certain while plunging into a world of creating all colors of the universe with your White yellow orange Red Crimson Green and Blue, the deeper experience manifests itself through unknotting the revealing psychological knots that the student is faced with as the creation aspect of painting begins within the four frames of realism.
Visit my art classes at www.persianartist.com

Tuesday, January 6, 2009

Monday, October 27, 2008

ALIREZA MEYBODI






ای دل اکر عاشقی در پی تریاک باش

(علیرضا میبدی)



این طبیعی اسث که خیانت را بدون وصاعل و تجحیزات شناخت خیانت و میکروب را بدون میکروسکپ نمیشود تشخیص داد و شناسایی کرد. فیلسوفی میگوید خائنین حرفه ای و زرنگ به هنگام پخش شایعه خیانتشان به قصد لوس نمودن واقعه و فراهی جلوه دادن ان خود پیشدستی کرده ِشروع میکنند خود اطحامات متسبه را مطرح و علنی نمودن و با گردنی افراشته موضوع را به تمصخر و استحزا گرفتن. جند روز قبل جناب اقای میبدی ضمن اجراع برنامه در رادیو و تلویزیون ناگهان شروع نمودند با شحامتی ساختگی و حالتی تمصخر امیز و حرفه ای اطحامات وخیانتهای پیرامون خود را بیان و مطرح کردند. توری رندانه و هنری این مانور هنری را اجرا نمودند که الحق حتا زرنگهای روزگار هم از بابت صحت و سقم و واقعی بودن ان اطحامات به تردید افتاده دچار سردرگمی شدند حالا ما به خاطر اینکه ایمان پیدا کنیم جناب اقای میبدی نعله وارونه نزده و حقیقتا قصد لوس ان اطحاماط را نداشتند و نحایتا ان اطحامات و شایعه ها به راستی بی اساس می باشند یعنی حتی بر خلاف زربن مثل "تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها"حتا چیزکی هم در کار نبوده است و نحایتا حضرت میبدی مثل درخت سنجد صاف صاف میباشند ما تنها به یکی از ان اطحامت توجه نموده و فقط پیرامون ان یکی از ایشان, از خود ایشان سوال میکنیم چه مشت نمونهً خروار استو پاسخ ایشان هم که صد البته راستگو می باشند حجت قاطع. از جناب میبدی سوال میکنیم, عالی جناب, ایا چنانکه در اطحاماطه منتسب به شما امده است وخود ذکر نمودید, حضرت عالی به مواد افیونی من جمله تریاک شدیدن اعطیاد دارید؟ واگر دارید ضمنن بفرمایید مخارج این اطیاد شدید یا تفنن افراطی که قاعدطاَ مبلق قابل ملاحظه و سنگینی هم میشود چگونه و از کجا تعمین میگردد تا با این پاسخ خودبخود برسیم به چگونگی و وضع و حاله اطحامات و شایعه های دیگر موجود پیرامون ان وجود, ان جناب ممتاز.










Monday, October 6, 2008

Shohreh Aghdashloo, Doctor kamran Borookhim


آقای دکتر کامران بروخیم از دوستان دکتر خوب من در "لس انجلس" است. چندی پیش از ایشان در برنامه ی رادیویی که دارند صحبتهایی شنیدم که افکارم رو کاملا آزار داد.
ایشان مرد بسیار شریفی هستند و من بسیار ارادت دارم بهش... و این شخص دوست من است.پس اگر انتقادی هست صمیمانه است.جنبه ی علاقه و حرمت است و نه جنبه ی خصمانه.
من نمی گم که خانوم آغاداشلو رابطه خاصی با دولت یا جمهوری اسلامی داره . این حرفا رو من نمی زنم اصلان. ولی می خوام بگم که مردم ایران دیگه باهوش شدن. آنقدر آسیب خوردن ،آنقدر فلاکت دیدن ، آنقدر کشته دادن ، نا مردی دیدن و نارو دیدن، تو همین حتی لی انجلس که دیگه تجربه کردن. مردم با تجربه ای هستن هر کدومشون برای اداره ی یک کشور اصلان اطلاعاتشون کافیه .می تونن تشخیص خوب و بد رو بدن بدبختی و فلاکت علمشون رو در این زمینه بالا برده . (اینا همه هیچ)
ولی مردم رفتن به چشم مولوی که یک شاعریست ، یک هنرمندیست ، یک چیز سنتی ست که باعث افتخار مردم ایران بوده، بهش افتخار کردن، آمدند ناگهان خدا کردندش، یا می خواستند آخوندش کنند. بستنش به قرآن و شریعت. و نمی دونم خاک قبر و نمدونم چند دفعه نماز و ... چه بساطی راه انداختند اونجا .. یک چیز فلسفی – هنری دنیا پسند رو کشوندند به یک مبلغ خاص جمهوری اسلامی. جمع شدند یک همچین کاری رو انجام دادند. مادر من که یک زن 65 ساله است ، پدر دوستم که 92 سالشه پاشد اومد بیرون.آقای دکتر بورخیم رفیق من هم فهمید. همه فهمیدن. ولی من سوالم از آقای دکتر بورخیم این هست که حالا چرا ایشون اومده و با همه اینها تبلیغ چی خانوم آغاداشلو شده؟؟ چه لزومی داشت؟
آقای دکتر اینها برنامه دارند که ببینند کی اصلاح داره ، اون دوا بده. ایشون یکهو همه کاره شدند. کنسرت چی شدند ، همه کاره هستند. ایشون پشت میکرفن که می شینند راجع به فلان سبزی فروش که فروشش خوبه یا خوب نیست، یا فلان جا که فلان کس مرده ، یا کجا کنسرت اندی و مندی و کجا رقاص خونه است و همه اینها رو هم میگن.(قبول)
اینجا لازم بود که دیگه مردمی که نفرتشون به خدا رسیده، ایشون هم بیان و برای خانوم آغاداشلئ سینه بزنند؟ چی گیرشون می آد؟من سوالم اینه. خانوم آغاداشلو بچه است؟ خانوم آغاداشلو نمی دونست چی کار داره می کنه؟
(اونم می گیم قبول)
شما نمی دونستید دارید چه می کنید؟ اینجا جواب مردم رو باید داد. این باعث افتخار شماست؟ چون باعث افتخار ملت ایران که نبود. باعث تحقیر ملت ایران بود.حالا چرا باعث افتخار شماست آقای دکتر؟ اون رو باید به ملت ایران توضیح بدین.دیگه کسی نبود که این مساله رو نفهمه. مدتها زحمت کشیده شد که این برنامه رو میزون کنند. خانوم آغاداشلو نفهمیده چه کار می کنه؟ شما نفهمیدید؟ پس چرا این دخالت رو کردید در چیزی که نفهمیدید؟ چیزی که همه ملت ایران فهمید ولی شما نفهمیدید .....

Thursday, October 2, 2008

Emerald Jungle


This is my latest painting. I'd love to know your thoughts about it please.
Visit more of my paintings at www.persianartist.com and don't forget to come see me at mehregan next week! :o)

Monday, September 8, 2008

MASTER PEYMAN








Go visit his website at www.masterpeyman.net







For those of you Iranian Artists whom either refer to themselves as “master” or give the title to someone else……. For those of you Artists who build websites after websites and one more fancy than the other….. For those of you connoisseurs of art who call the first painting that looks like a photograph “Realism” and who very much like flies gather round and round around the fruit of “Art” at every exhibition and art gathering. For those of you who probably wouldn’t tell the difference between good or bad work of art. For all of you ignorant parasites who have yet to learn a thing about art…… Here is a few works of Master Peyman the only one to whom are no two alike.

Wednesday, September 3, 2008

kamalolmolk


Days from now is Kamalolmolk's birthday. I seriously doubt that any Iranian will know or even give a dam about it. I would none the less have a thing or two to say about it just in case it would ketch some one's attention. First lets see who kamalolmolk was. had it not been for him Iranian artists were still drawing meaningless miniatures next to their opium. He was seriously anti Reza Shah and that's quit expected of a true artist. despite what most if not all Iranians think kamalolmolk did not bring Realism to Iran but introduced true naturalism to it's time which became a sort of a base for Realism by Master Hooshang Peyman the greatest painter Iran has ever known. Ok, in case I've lost you, there is a huge difference between Realism and naturalism. Chances are very few people can tell the difference between the two. We won't go there. I know I have talked about it many times before. What i think is of importance is where the artistic community is after about a hundred years after kamalolmolk. Lets be honest, today we won't find one single soul who will be able to describe Realism. If Realism can not be described by our connoisseurs of Art then neither can naturalism or any other school of painting for that matter. Sadly I find it not so surprising that yet Iran produces nothing but masters when it comes to painting along with any other subject in art I'm sure such as masters of music, masters of theater and this and that. The word MASTER must be just bout the cheapest name in our artistic vocabulary in fact. These days to be a master all a painter has to do is to lick his or her painting to the point that it turns into a photograph. Voila,... he or she is now a master. We have master katouzian who is ridiculously called the greatest Realist when even he himself claims to be a graphist! No wonder, his student Iman maleki and other canvas licker has earned this title after his Master. Today, Iman maleki, Mortea katouzian and in fact no other painter in the whole country has the capability to describe realism in a sentence. As far as they are concerned kamalolmolk brought realism from France and that's that. They take a projector, draw the outlines of an image on canvas in ten minutes and begin to soften the colors into one an other producing an image that has no artistic value. You as someone who has never seen a good painting may find these works to be great. an artist however will tell you that once you turn painting into a photo it looses so much. once colors are so mixed or in my terms "licked to death" the become simply put "dead." Dead colors have no life into them. Dead colors don't create a three dimensional image but a two dimensional one. Finally besides the fact that its really the projector that has done most of the work since a painter knows that softening or licking a work is considered to be the first thing that a student learns, there is now the most important thing missing, that being the creativity. But this creativity thing is a whole different story. It can not be taken lightly. I think us as Iranians have no notion of what art is. We love to scream it loud. We love to write it on big buildings that "Art is in the hands of Iranians." I think this alone shows how desperately we like to portray this image of our selves. I think we're happier as a nation when we produce these paper masters left and right. We sure have enough uneducated people who put these masters in the place of where our real masters belong devaluating their names and all their accomplishments.
As for kamalolmol, well who cares? What is the difference if he existed or didn’t? There was a single person named kamalolmolk that brought something to the art of Iran and an other single person who perfected it by the name of Houshang Peyman. Consequently they are both unrecognized by their people.
I for one would like to say happy birthday to Mr Ghaffari better known as kamalolmolk. Had he not existed these sheeps would have been the same sheeps. As for master Peyman well,.. Ask yourself; did you know of his existence? Yes, my point exactly.